Dette indlæg er sponsoreret.
De fleste kender til oplevelsen af at være på messe eller et andet arrangement, hvor man kan få gratis ting, som er pyntet med navn og logo fra forskellige virksomheder, der alle håber på at forbedre sin forretning ved at give gaver væk. Reklamevand er en meget brugt udgave af disse reklameartikler, og griber man det rigtigt an, kan reklamevand være en fremragende måde at få spredt sit budskab.
En anden gave kunne være denne.
Find et godt budskab til din reklamevand
Udover at vandet skal kunne drikkes, er det vigtigste ved en reklamevand, at man vælger et ordentligt design med et klart budskab, der rammer de rette personer. Det er først og fremmest vigtigt at tænke på sin målgruppe, når man laver reklamevand. Giver man reklamevand bort på en messe for en bestemt industri, skal man selvfølgelig lade dette påvirke sit budskab. Målet er, at ens reklamevand finder vej til de rigtige personer, der læser teksten på flasken og læser noget, der har en effekt på dem. Det kan være et så simpelt formål som at forbedre ens virksomheds image, og hvis man er relativt nystartet, kan det være en god investering at give reklamevand ud for at få sit navn ud. Er man førende inden for et område, er det også en god idé at skrive dette på sin reklamevand på den rigtige måde, så man måske kan få nye kunder ved at give reklamevand ud.
Tænk på aktualitet, når du designer din reklamevand
Med forskellige reklameartikler skal man altid tænke på levetiden for gaven. Reklamevand vil i mange tilfælde blive drukket og flasken smidt ud, men er man lidt heldig, vil folk genbruge flasken et par gange. Under alle omstændigheder er det dog vigtigt, at man husker på at skrive et budskab, der tager højde for, at der er tale om en kort levetid, så man ikke reklamerer for noget, der først er aktuelt om et halvt år.